ROMANIA VS. BULGARIA

     Fara introducere si fara povesti, castiga detasat....BULGARIA.
Imi place tara mea, e f.frumoasa, am vizitat-o si sunt locuri de vis, dar e o vorba "frumoasa Romania, dar pacat ca e locuita". Si oricum, cand ne gandim la aceasta "lupta" Romania vs. Bulgaria e clar ca vorbim de litoral.

     Ce sa zic, marea e aceeasi dar parca putin mai curata. Sunt 2 tipuri de vacante pe litoralul bulgaresc si anume: poti alege un complex hotelier de unde sa nu mai ai de ce sa iesi, sau poti alege un hotel mai modest, cu parc acvatic, plaja si altele prin imprejurimi. Ambele variante sunt ok, iar probleme cu masina pot fi in ambele cazuri.

     Problema cu masina e relativa. Cu ochii mei am vazut cum se ridica o masina parcata aiurea cu nr. de Bulgaria. Nu au nimic personal cu romanii, pur si simplu ridica masinile parcate neregulamentar, iar o patanie de genul asta iti poate distruge vacanta....suma pe care ti-o cer ca sa-ti dea inapoi masina, e exagerata si nu ai incotro...o vrei inapoi? platesti.  Cel mai sigur e s-o lasi in parcarea hotelului sau in parcari amenajate. (locul de parcare la hotel nu se poate rezerva odata cu camera).


     Cine prefera autocarul sa se intereseze inainte unde-i va lasa. Din cate stiu eu, autocarul nu intra in statiuni. Te lasa la un punct comun si de acolo te descurci, dar nu cred sa fi avut cineva probleme.

     Sa nu va deprime privelistea...arata ca dupa razboi. Asta pana ajungeti in statiuni...atunci se schimba tot.

     Mai jos sunt cateva poze din Albena (1.si 2.) Nisipurile de Aur (3.si 4.)si Balcik (5.,6.,7.si 8).
 

     Sa detaliem putin, sa povestim despre fiecare statiune in parte.
     
     NESSEBAR
    
     E mai degraba un oras-statiune si sunt multe de vizitat aici. Se afla la 5 km sud de statiunea Sunny Beach si la nord de orasul-statiune Pomorie. Se spune ca aici gasesti plajele cu cel mai fin nisip. Plaja cea mai populata este cea care uneste orasul cu statiunea  Sunny Beach, cealalta se afla spre sud, iar la mijloc e peninsula pe care se afla orasul vechi, ce merita vazut.


      Complexul hotelier de incredere si de recomandat, este Sol Nessebar de 4* si 5* (Palace, Bay si Mare).

 
     Ceva important de mentionat este faptul ca majoritatea isi pot permite un hotel de 5* in Bulgaria. Nu ai nevoie de averea necesara unui sejur la un hotel de 5* in Romania. Si alt avantaj, la agentiile de turism exista oferte "early booking" pentru rezervarile din timp, iar discount-ul este considerabil. Am vazut hoteluri luxoase de 5* care le meritau din plin si hoteluri de 5* frumoase, dar care in comparatie cu celelalte, nu ar fi meritat asa multe stele.

     SUNNY BEACH 

     E statiunea care mi-a placut cel mai mult. E cea mai animata, perfecta pentru tineri si nu numai.  

     Hotel Imperial 3*+ (eu ii dau 4*)



     Hotel Amfora 3* (ca sa nu fiu rea, ii dau 2*+) 


     Hotel Neptun Beach 4* (10 m pana la plaja)


     Iberostar Sunny Beach 4*


      Hotel Planeta 5* (am stat aici si mi-a placut f.mult. Majoritatea fetelor vor fi de aceeasi parere cand vor vedea camera roz ca de printesa :)) )


     Hotel Hrizantema 4* (dragut. singurul lucru care mi-a placut e piscina si din cate stiu au si o anexa pentru 3*. oricum, 4* pentru hotel, usor exagerat)




     Hotel Royal Beach Barcelo 5* (Superb hotel, printre cele mai frumoase si isi merita pe deplin cele 5 stele)




     Chaika Resort 4* (plaja la 10 m, dragut, dar eu nu as sta acolo si s-au plans oamenii de mizerie si mancarea stricata :D )




     Hotel Victoria Palace 5* (hotel pe plaja, SUPERB)


     ELENITE

     Complex Royal Park 4* ( E un complex imens si foarte frumos format din 4 hoteluri + vile. Mare grija cand va luati bilet aici, sa fie specificat clar in care hotel sunteti cazati [Royal Bay, Royal Park, Atrium, Andalusia sau vilele Elenite] pentru ca bulgarii au tendinta de a-i caza pe romani la cel mai slab dintre ele. Ideal e Royal Park, fiind cel mai bine pozitionat). Cei cazati cu all inclusive au acces gratuit la parcul acvatic. Un loc ideal pentru orice categorie de oameni, orice tip de familie.



      OBZOR
      
     O statiune foarte linistita si intima. Am vizitat un singur hotel, pe care-l recomand din tot sufletul, plus ca niciodata n-am mancat mancare mai buna, iar conceptul "all inclusive" se face simtit mai mult ca oriunde. Niciun roman nu poate pleca flamand de acolo :))
   
      Hotel Miramar 4* (ideal pentru familii cu copii, pentru persoane ce vor un sejur in care sa se relaxeze)



     NISIPURILE DE AUR

     O statiune ce impaca orice preferinte. Hoteluri de recomandat in afara de cele descrise mai jos: Admiral 5*, Berlin Golden Beach 4*, Berlin Golden Park 4*,  Central 4*, Kristal 4*, Madara 4*, Slavey 4*, Viva 4*, Excelsior 3*

     Melia Grand Hermitaje 5* ( Superb hotel, mancarea si servirea nu exceptionale, dar poate doar am avut eu ghinion :) )



     Helios Spa si Helios Park 4* (Cu camere si de 3*. Gasiti acolo un Spa din care n-o sa mai vreti sa iesiti).


     CONSTANTIN SI ELENA

     O statiune foarte mica si linistita, aproape de Varna. Recomand si Hotel Aqua Azur 4*.

     Grand Hotel Varna 5* (Un complex hotelier unde mai gasiti si Hotel Dolphin, Hotel Dolphin Marina, Hotel Lebed si Hotel Rubin, toate de 4*, insa daca va luati bilete din timp, optati pentru Varna 5*)


     Hotel Sirius Beach 4*


     ALBENA

     Este cea mai apropiata statiune de Bucuresti, de aceea si cea mai vizitata de romani, cea mai moderna si plina de verdeata. Recomand si: Hotel Arabella Beach 4*, Hotel Gergana 4* (atentie sa nu fiti cazati la Gergana Mura sau Gergana Slavuna 3*, nu ca nu ar fi ok, ci pentru ca platiti 4* si beneficiati de servicii de 3*), Hotel Laguna Beach 4*, Hotel Laguna Garden 4*, Hotel Ralitsa Superior 3*+, Hotel Vita Park 3*, Hotel Oasis 3*, Hotel Nona si Elitsa 3*, Hotel Panorama 3*.

     Flamingo Grand Hotel 5* (Lux, distractie, relaxare. Superb!)


     Hotel Ralitsa 3* (Dragut, isi merita banii. Eu am stat la Ralitsa Superior3*+ si m-am simtit extraordinar. Foarte buna si foarte multa mancare :D.  Diferenta de pret nu e mare intre cele doua, insa daca nu va luati bilete din timp, riscati sa nu mai gasiti locuri).


     Hotel Kaliakra 4* (un hotel foarte bine cotat, care se ocupa printre primele, insa eu nu prea am inteles de ce. Poate raportul calitate/pret, chiar n-am trimis pe nimeni la acest hotel pentru ca mereu era ocupat :)) )



     Cam atat despre litoralul bulgaresc. Vizitati-l pentru ca merita. Imi pare rau ca trebuie sa incurajez asa ceva, insa anul trecut (2010) am vrut sa profit si eu de un weekend liber si am plecat la Costinesti. Mare tampenie am putut sa fac. Am cheltuit exagerat si am cautat cazare de ne-au sarit capacele. Cazare am gasit din prima, insa era absurd cat ne cereau. Am vrut sa petrecem ca pe timpuri, cand eram fascinati de aceasta statiune. Si nu numai....pentru ca am facut o plimbare si in Mamaia. Nu sunt o persoana mofturoasa sau capricioasa, dar ce e pe litoral la noi intrece orice imaginatie...e asa la extreme. Un lucru este cert: ori intr-o camera (garaj amenajat cu un pat si o noptiera), ori o camera de hotel, pentru litoralul romanesc ai nevoie de foarte multi bani. Si daca-i ai...de ce sa-i cheltui la noi, pe niste servicii ce lasa de dorit, la un restaurant unde numai nu-ti pune mancarea in poala, sau pe o camera ce are wc public. Platesti mult si ramai cu un gust amar. Toate astea au farmec numai la 18 ani cand nu conteaza unde stai, ce mananci, cum esti tratat, important e sa te distrezi.
     Chiar si pentru o fire optimista, litoralul romanesc nu mai are nicio sansa. 
     Vacanta placuta oriunde alegeti sa v-o petreceti!